Viikonlopun viljatuote: Grafenwalder Vehnäolut

24 Maa

Kevät pyrkii lyömään itseään väkisin framille, vaik takatalvi paneekin tiukasti hanttiin. Herrasmiehistelijälle lisääntynyt auringonpaiste tarkoittaa terassikauden lähestymistä ja keveämpiin & vaaleampiin ohrapirtelöihin siirtymistä. Ja snadina ennakkotoimena sekä sesongin odottelua piristääkseni päätin ryhtyä särpimään vehnäolutta ruokatorveen.

Kimmoke tällaiseen touhuun irtosi, kun yks päivä eksyin Kampin Natsi-Siwaan (l. Lidl) ja bongasin siellä Grafenwalderin uutuusvehnäoluen. Pari frendiä oli tota jo ehtiny hypettää eli ei paljoo tarvinnu pohdintasessioita pitää, ku päätin investoida pari ropoa tuohon edulliseen (1,79€/0,5l) janojuomaan. Ja harvoin on investoinnit meikäläisellä menny niin nappiin ku ton saksalaisen hiivan suhteen. Oli nimittäin ainakin hintaansa nähden ihan pirun kelpo ööli, josta tuli hyvä maku suuhun ja keväinen fiilari pieneen mieleen.

Grafenwalder Vehnäolut (4,5%)

Ei toi Lidlin vehnänen mitään maailman persoonallisinta tahi suurinta makunautintoa tarjonnu, mut maistu just sopivan kepeältä ja aurinkoiselta ajaakseen asiansa. Samean suodattamaton hefemäisyys tenhosi silmään ja tuoksussa oli juuri sopivasti kukkaisuutta ja korianterin kaikuja, että tiesi heti mistä tuotteesta on kyse. Runsas ja hyvin säilyvä vaahto (aluksi hupeni vauhdilla, mut loppuvaahto oli esimerkillisen sinnikästä laatua) sai skidisti kellertävän weissbierin näyttämään hyvältä pitkässä lasissa ja houkutteli kumoamaan juomaa kitusiin.

Maku oli raikas, sitrusmainen, kevyt ja ohraisen pyöreä ilman mitään poikkeamia kitkeryyden tai liian maltaisuuden puolelle. Skidisti hiivainen sivumaku taas kuuluu suodattamattomissa ölleissä asiaan ja siitä vois suorastaan antaa lisäpisteitä, jos niille sen kummemmin olis tarvetta. Ainoa isompi miikka pakko räppästä lyhyestä jälkimausta, jonka takia oluen raikkaus katosi kitusista ku duunari Rööperistä…

Silti tää Grafenwalder (Lidlin oma brändi) on aivan pirun näppärä tuote, jonka lähimmät kilpailijat mötköttelevät pitkäripaisen hyllyissä ja bungaavat tuplasti enemmän. Ei siis voi dissata tätä kauppaketjutuotetta, sillä se on todella kilpailukykyinen vaihtoehto tulevan kevään bissevalikoimassa, jota toivon mukaan kotiterasseilla hörpitään laajemmissakin piireissä. Prosit!

Mainokset

Samaa vai eri mieltä? Sana on vapaa!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: